Lūk, kas tika audzēts kosmosa stacijās: augs – antibiotika, ko būtu jālieto visām sievietēm

Advertisement
Advertisement

Redīsi ir pirmie no pavasara dārzeņiem, kas pēc ilgas aukstās ziemas priecē mūs ar savu izskatu. Sarkani, rozā, balti, violeti - tik atšķirīgi, bet vienmēr sulīgi un kraukšķīgi!

Raksta turpinājums - lapa #1
Mazie apaļie vai iegarenie sakņaugi veido pamatu salātiem un aukstajām zupām, tiek sautēti un pat cepti. Tikai retais zina, ka redīsi ir noderīgi diabēta slimniekiem, grūtniecēm un sievietēm, kas vēlas zaudēt svaru. Redīsiem papildus uzturvērtībai ir arī labvēlīga ietekme uz ādu, un daži pielieto tos sejas masku gatavošanai mājās. Redīsi ir tik noderīgi, ka tos izaudzē kosmosa staciju ekipāžas pārtikai. Kurš gan būtu domājis!
Pastāstīsim jums vairāk par šīs mazās saknes pārsteidzošajām īpašībām un priekšrocībām.

Kāpēc redīsi ir noderīgi

1. Jaudīgs detoksikācijas līdzeklis

Redīsi attīra asinis, izvada toksīnus un atkritumus, palielina skābekļa līmeni asinīs. Tas ir ļoti vajadzīgs aknām un kuņģim, ir unikāls dzeltenās kaites ārstēšanā, jo tas samazina bilirubīna līmeni.

2. Bagāts ar šķiedrvielām

Katru dienu, ēdot salātus ar redīsiem, jūs dosiet savam ķermenim nepieciešamās šķiedrvielas, kas vajadzīgas labai gremošanai. Turklāt redīsi ir diētisks produkts un veicina svara zudumu! Tie arī regulē žults ražošanu, aizsargā aknas un žultspūsli, izvada lieko šķidrumu.

3. Stiprina sirdi

Redīsu spilgto krāsu un pikanto rūgtumu dod antociāni, kas uzlabo sirdsdarbību, samazinot sirds un asinsvadu slimību risku. Turklāt redīsiem ir augsts C vitamīna, folijskābes un flavonoīdu saturs.

Pētījumi rāda, ka redīsi spēj pretoties vēža šūnām, apturot vēža šūnu augšanu par 50-80%!
4. Regulē asinsspiedienu

Redīsi ir bagāts kālija avots, kas pazemina asinsspiedienu un uzlabo asinsriti. Tādēļ cilvēkiem ar hipertensiju ēst redīsus ir īpaši noderīgi. Saskaņā ar Ajūrvēdas teikto, šim dārzenim ir dzesējoša ietekme uz asinīm.

5. Stiprina imunitāti

Kā jau minēts, redīss ir bagāts ar C vitamīnu, kas palīdz pārdzīvot pavasara avitaminozi bez saaukstēšanās un klepus. Augs arī samazina kaitīgo brīvo radikāļu līmeni, mazina iekaisumu un novērš priekšlaicīgu organisma novecošanu.

6. Stiprina asinsvadus

Kraukšķīgajam redīsam ir svarīga loma kolagēna ražošanā, kas, stiprina asinsvadus un samazina aterosklerozes attīstības risku.

7. Aktivizē vielmaiņu

Redīsi ne tikai labvēlīgi ietekmē gremošanas sistēmu, bet arī regulē skābumu, cīnās pret aptaukošanos, novērš nelabumu un kuņģa problēmas.
8. Bagāts ar barības vielām

Redīsos ir daudz vitamīnu E, A, C, B6, un K, kā arī antioksidanti, cinks, kālijs, fosfors, magnijs, varš, kalcijs, dzelzs un mangāns. Mēs zinām, ka katrs no šiem mikroelementiem uztur mūsu organismu veselīgu un aktīvu.

9. Noderīgi ādai

Dzerot katru dienu redīsu sulu, jūs aktīvi piesātināsiet ādu ar C vitamīnu, cinku un fosforu, kas optimizēs vielmaiņas procesus ādā. Ļoti labi šī sula aizstāj toniku sausai ādai. Un palikusī putra pēc sulas spiešanas palīdzēs balināt sejas ādu, noņems iekaisumu un pinnes. Uzklājiet to uz matiem, un aizmirsīsiet par blaugznām, novērsīsiet matu izkrišanu un nostiprināsiet saknes.

10. Apgādā organismu ar šķidrumu

Saldi-pikantie redīsi palīdz uzturēt veselīgu ūdens līmeni organismā, kas īpaši svarīgi vasarā. Mēs iesakām iekļaut šo brīnišķīgo dārzeni visos salātos.
Advertisement

Patika redzētais? Iesaki draugiem

Saistītie raksti

Spied patīk un uzzini jaunumus ātrāk par citiem

Advertisement
Advertisement

Jaunākie komentāri

0 0 Šodien 15:54ad
kas tur ko domāt.inteliģenta ielene.ja pati būtu vērta lai blakus būtu intelektuāls vīrietis nebūtu tagad tik plašas pieredzes
0 0 Šodien 13:24Agrita
Varētu domāt, ka vīrieši ir labāki pēc 40, tādas pašas problēmas, un jā, ne jau visiem, tāpat kā sievietēm. Tā, ka kopā paliek normāls vīrietis ar normālu sievieti
0 1 Vakar 22:08zane
Un kā man riebjas vīrieši pēc 40 !!!!

Pierakstīties iknedēļas jaunumiem

Tavs e-pasts
Pārpublicēšana tikai ar rakstisku atļauju | Rakstīt portālam | Kontakti | Reklāma | Noteikumi | Par sīkdatnēm | © GanGnam.lv 2012 - 2017