Mīts par piecām ēdienreizēm dienā. Kāpēc tas ir slikti svara zaudēšanai?

Advertisement
Advertisement

Ēst bieži vai reti, bet lielās porcijās? Jautājums par to, cik bieži vien vajag ēst, jau vairākus gadsimtus jauc daudzu vīriešu un sieviešu prātus.


Bet galīgā atbilde netika atrasta. Līdz vienotam viedoklim zinātnieki līdz šai dienai nav nonākuši: diskusija turpinās, jo pētījumu dati ir pretrunīgi. Apskatīsim divus pretējos viedokļus.


Vienā pusē ir plaši reklamētā frakcionētā pārtika, kuras atbalstītāji apgalvo, ka ēšana ik pēc 2-3 stundām `paātrina jūsu metabolismu`, un kilogrami kūst kā pavasara sniegs.

Raksta turpinājums - lapa #1
Otrā pusē ir viena maltīti dienā, kas dažreiz tiek uzskatīta par sava veida īstermiņa gavēni, bet biežāk - visdabiskāko ēšanas veidu. Tā mūsu senči ēda simtus un varbūt pat tūkstošus gadus.

Dažās reliģijās tā ir filozofiskā sistēma, piemēram, budistu mūkiem ir postulāts: ” Trīs ēdienreizes dienā ēd dzīvnieki, divas reizes dienā - cilvēki, reizi dienā - svētie.”
Piecas ēdienreizes dienā

Dalītā ēšanas sistēma vai ”ganību diēta ” (no angļu grazing - «ganās”), tiek aprēķināta uz piecām vai sešām ēdienreizēm dienā. Tas ir saistīts ar faktu, ka dažādu cilvēku apetīte var būtiski atšķirties.

Turklāt tiek ņemti vērā fiziskās aktivitātes faktori, nodarbinātības veids, hroniskas slimības. Šīs sistēmas galvenā ideja ir šāda: dienas devu sadalīt mazās daļās. Tos ēd regulāri un noteiktos laikos ar +/- 1 stundas starpību.

Bieža maltīte pārliecina organismu, lai tas būtu drošs, ka barības vielas tiks piegādātas noteiktā laikā, un tam nav jāuzkrāj rezerves.
Dalītā ēšana patiks tiem, kurus no standarta diētām attur, pirmām kārtām, ar izsalkuma sajūta. Maltītes skaita palielināšana un porcijas tilpuma samazināšana nedod ķermenim iespēju izjust bada sajūtu(parastā nozīmē).

Priekšrocības ”ganību diētai”

1. Šī diēta ļauj vienmērīgi un precīzi samazināt ikdienas kaloriju skaitu un fiziski samazināt pārtikas daudzumu - bez nevajadzīga stresa un akūtas bada sajūtas.

2. Dalītās ēdienreizes normalizē insulīna veidošanos un cukura līmeni asinīs, tādēļ šis uztura stils ir noderīgs pirmsdiabēta apstākļos (apspriediet to ar savu ārstu!).

3. Biežs uzturs nelielās porcijās ir efektīvs metabolisma patoloģiju novēršanai, ko izraisa gremošanas trakta un organisma izvadošo sistēmas pārslodze.

4. Pierast šādam uzturam ir pavisam vienkārši.
“Ganību diētas” trūkumi

Parasti pacienti, kuri ir pārliecināti, ka šī diēta neietver izsalkuma sajūtu, ir pārsteigti, ka viņi ne tikai nepārtraukti grib ēst un gandrīz visu laiku viņi domā par ēdienu, trauksmaini ieklausoties savā organismā un skatoties pulkstenī: vai ir pienācis laiks ēšanai? Un jā, protams, pārēdas.

”Pieci ēdieni padara jūs par ganību aitām, kas domā tikai par ēdienu,” - apraksta savu pieredzi kāda no tiešsaistes svara zaudēšanas programmas klientēm.

Tie, kas pastāvīgi piedāvā ”piebērt malku krāsnij”, lai paātrinātu vielmaiņu (iespējams, arī jūs esiet dzirdējis šādu padomu), būtu jāatceras, ka kopējais vidējas porcijas pārstrādes laiks organismā ir aptuveni 5-6 stundas.
Un, ja jūs kādu ēdienreizi izlaižat, tas neietekmēs vielmaiņas ātrumu, un organisms nezaudēs muskuļu masu un neēdīs pats sevi.

Zinātniskie pētījumi nav atraduši pierādījumus, ka sadalot vienu un to pašu kaloriju daudzumu, būtu kāda atšķirības, vai šīs kalorijas tiek sadalīta 3 vai 6 ēdienreizēs.
Advertisement

Patika redzētais? Iesaki draugiem

Saistītie raksti

Spied patīk un uzzini jaunumus ātrāk par citiem

Advertisement
Advertisement

Jaunākie komentāri

0 0 Šodien 15:54ad
kas tur ko domāt.inteliģenta ielene.ja pati būtu vērta lai blakus būtu intelektuāls vīrietis nebūtu tagad tik plašas pieredzes
0 0 Šodien 13:24Agrita
Varētu domāt, ka vīrieši ir labāki pēc 40, tādas pašas problēmas, un jā, ne jau visiem, tāpat kā sievietēm. Tā, ka kopā paliek normāls vīrietis ar normālu sievieti
0 1 Vakar 22:08zane
Un kā man riebjas vīrieši pēc 40 !!!!

Pierakstīties iknedēļas jaunumiem

Tavs e-pasts
Pārpublicēšana tikai ar rakstisku atļauju | Rakstīt portālam | Kontakti | Reklāma | Noteikumi | Par sīkdatnēm | © GanGnam.lv 2012 - 2017