Izplatītas kļūdas treniņos sporta zālē

Advertisement
Advertisement

Sākot doties uz sporta zāli, mēs to darām ne tik daudz priekam, cik mūsu pašu veselībai. Bet, bezatbildīgi izturoties pret treniņiem un neuzklausot pieredzējušākos biedrus, labuma vietā mēs iegūstam klaju kaitējumu un padarām veltīgus visus centienus.


Tāpēc mēs šodien pastāstīsim par 9 populārākām kļūdām treniņu zālē. Nedari šīs kļūdas un tavi panākumi būs labāki. Pareizs treniņš trenažieru zālē – tā ir stipras veselības un labu rezultātu ķīla.

Raksta turpinājums - lapa #1
Nodarbības sporta zālē

Iesācējam svarīgi aprast, ka katrs vingrojums izpildāms nevis tāpat vien, bet ar noteiktu mērķi. Tas nozīmē, ka slodze novirzīta uz konkrētiem muskuļiem, tāpēc izpildes tehnikai vienmēr iedala galveno lomu.

Lūk, kādos vingrinājumos bieži kļūdas pieļauj pat pieredzējuši sportisti.
Kļūdas vingrojumu izpildē

1. Tiltiņš

Svarīgi, lai ķermenis un gurni veidotu taisnu līniju, bet slodze gultos uz sēžu un presi. Daudzi kļūdaini izliec muguru, kas slodzi pārvieto no sēžas uz jostasvietu. Nevajag tā!
2. Planks

Daudzas meitenes populāro vingrojumu izpilda nepareizi. Tāpēc, ka mugurai jābūt taisnai un paralēli grīdai. Ja mugura izliekta, tad labuma no vingrinājuma nebūs.

3. Pietupieni

Mugura ir jāizliec, papēži jāpiespiež pie virsmas, bet ceļgaliem jāatrodas apmēram pēdu vidus līmenī. Turklāt pietupties nevajag pārāk zemu – zemākajā punktā gurniem jābūt paralēli grīdai un zemāk pietupties nevajag.
4. Svarcelšanas stienis

Sporta inventāru turiet pareizi – liec uz pleciem nevis kakla un stieni neaptver ar lieliem pirkstiem. Pie tam elkoņi jāatliec atpakaļ, saliekot kopā lāpstiņas. Tādā stāvoklī mugura ir sasprindzināta un stieni var turēt maksimāli zemu.

5. Auguma stiepšana

Vingrojuma laikā kājām attiecībā pret grīdu jāveido taisns leņķis (būt perpendikulāri grīdai). Katra noliekšanās uz sāniem rada locītavu traumēšanas risku.
6. Solis uz platformu

Visbiežāk sastopamā kļūda ir tāda, ka cilvēks stāv tālu no platformas. Tādēļ slodze gulstas uz ceļgaliem nevis pilnībā uz kājām. Atceries, ka atbalsta kājai jāatrodas tuvu platformai.

7. Izklupiens uz priekšu

Ceļgalam ar pēdu jāveido taisna līnija, jo jebkura novirze sāņus var radīt traumas. Soļa brīdī kājai jāsaliecas taisnā leņķī.
8. Spiešana guļus

Kājām nevajadzētu veidot strupu stūri, tāpēc tās jāliek nedaudz atpakaļ (zem sevis). Svarcelšanas stienis jātur vienā līmenī ar pleciem, to nenovirzot ne uz priekšu, ne atpakaļ. Mugura viduklī jāizliec. Un vēl kas: darbojoties ar stieni, kādam obligāti jāseko tavai drošībai.

9. Hanteļu celšana aiz galvas

Nepareizi ir turēt hanteles pa vidu, jo tā palielinās slodze locītavām nevis muskuļiem. Hanteles paņem plaukstās, elkoņus piespied pie galvas un lēnām pildi vingrojumu.

Dzenoties pēc ātriem rezultātiem, iesācēji sportisti nolemj izgudrot `īsāko ceļu uz panākumiem`. Viņi ne pārāk ieklausās par drošību un vingrojumu izpildes tehniku, toties uzreiz grib pacelt lielu svaru. Tas noved pie traumām, kuras vēlāk rada šaubas par iespēju pilnvērtīgi nodarboties ar sportu.

Patika redzētais? Iesaki draugiem

Saistītie raksti

Spied patīk un uzzini jaunumus ātrāk par citiem

Advertisement

Jaunākie komentāri

0 0 21:54 17.03Fiksais
Priekšroka vienmēr ir tr.līdzeklim kurš virzās pa galveno ceļu.
1 0 11:28 17.03Alda
Varbūt vajag smidzināt ar viegli rozā permangāna šķīdumu,vai zero coca colu,vai arī jāpārstāda svaigā orhideju zemē.Grūti teikt,vajag pamēģināt.
0 0 00:22 17.03Амина
Полный бред
Advertisement

Pierakstīties iknedēļas jaunumiem

Tavs e-pasts
Pārpublicēšana tikai ar rakstisku atļauju | Rakstīt portālam | Kontakti | Reklāma | Noteikumi | Par sīkdatnēm | © Torno.lv 2012 - 2019